Gemeente
Maassluis
Via beeld meer betrokkenheid creëren
tussen de bewoners en de Gemeente Maassluis.
Stadsbedrijf
Maassluis
Het stadsbedrijf van Maassluis is er een om trots op te zijn. Volledig centraal georganiseerd met een team dat klaar staat voor de afvalverwerking, het onderhoud van de stad en het schoonhouden van de straten. Mensen met een missie én met een verhaal.
Klant
Gemeente Maassluis
Case
Volledig content traject.
Fotografie
videomarketing
Mede mogelijk gemaakt door
Kim, Nienke, Juliën, Remco en Benjamin van Yopro
Stadsbedrijf Maassluis
Het stadsbedrijf is flink aan het vernieuwen. Denk aan nieuwe systemen voor bewoners om in te loggen, meldpunten voor bewoners om kapotte elementen in de stad te melden of de manier van afval verwerken zelf. Het enige probleem is, dat bewoners niet weten dat dit ĂŒberhaupt bestaat. Zonde toch? Daarnaast hadden de bewoners een negatief beeld over de uitvoerders van het Stadsbedrijf. Onterecht; jaren geleden is hier al actie op ondernomen. Tegenwoordig werken er
mensen met passie en hart voor de zaak. Door weer en wind gaan en staan ze voor de bewoners klaar om de stad elke dag weer een stukje mooier te maken.
Quick win; fotografie
Om snel van start te gaan is de fotocamera er direct bijgepakt. Een jaar lang, 4 seizoenen breed, heeft Yopro diverse activiteiten van het Stadsbedrijf in de huidige situatie vastgelegd. Altijd maar met één focus: de operators zijn de helden van de stad en maken Maassluis, daar moest het om draaien. De fotoâs worden gebruikt in artikelen, presentaties en voor socials.
Boodschap vertellen;
promo video
Inwoners waren nog niet echt bekend met deze helden van de stad. Er hing helaas een stigma omheen. Om hier radicaal een verandering in te brengen, hebben we doorgepakt en een promo tot stand gebracht. Een video die kort en bondig verteld waar het stadsbedrijf voor staat. De doelgroep: âhet leekâ dat niks weet van het Stadsbedrijf â Een echte kennismaking anno nu. In samenwerking met tekstschrijfster Karen is er een âspoken wordâ voice-over tekst geschreven, Ă©Ă©n die je de passie in het Stadsbedrijf laat voelen. Op basis van deze tekst zijn we de pre-productie ingegaan. Beelden zijn bedacht, een planning is gemaakt en schetsen zijn gedeeld om duidelijk te hebben wat de videoâs zouden worden. Drie draaidagen volgde, elk van A tot Z gepland. Van figuranten tot locaties â alles was geregeld.
Â
In de edit wordt alles â de voice-over, achtergrondmuziek en de beelden â feilloos op elkaar afgestemd. Na een feedbackronde was daar het eindresultaat; de promo voor de makers van Maassluis.
Opvoeden met humor;
video rubriek
De boodschap is helder, er is een vernieuwd Stadsbedrijf. Maar datzelfde Stadsbedrijf merkte wel dat de bewoners nog wat konden leren. Want wist je dat afvalzak naar de vuilnisbak ervoor zorgt dat een operator twee keer zo lang bezig is? En wat als er een innovatief systeem is om een afspraak te maken bij de milieustraat, maar niemand hier vanaf weet? Juist, dan maak je een rubriek video. De doelgroep was duidelijk; de inwoner van Maassluis. Omdat het Stadsbedrijf zoveel te vertellen had, dachten we direct aan een rubriek â een videoreeks. Humor mag niet ontbreken, maar de boodschap moet en zal overkomen. âMakers van Maassluisâ was ontstaan, een concept waarbij steeds een ander scenario verbeeld is tussen de operators van het Stadsbedrijf en de inwoners. Het resultaat zie je hier: